Сорока Світлана (м. Київ, Україна)
Національний авіаційний університет
Секція: Інтерактивні методи навчання професійної англійської, інформаційні технології в освіті
ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ
ПРОФЕСІЙНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ
Тези висвітлюють сучасні педагогічні технології у викладанні професійної англійської мови; розглядають переваги комп’ютера перед іншими технологічними засобами навчання в Україні.
Ключові слова: гнучкість,навчання у співробітництві, проектна методика, Інтернет-ресурси.
В тезисах раскрываются современные педагогические технологии в процессе обучения профессиональному английскому языку; также рассматриваются преимущества компьютера перед другими технологическими средствами обучения в Украине.
Ключевые слова: гибкость,обучение в сотрудничестве, проектная методика, интернет-ресурсы.
Data are given about advantages of computer usage in teaching English for Specific Purposes in Ukraine; other modern teaching aids and techniques are described in short.
Key words:flexibility,cooperative learning, Project Method, Internet resources.
Гнучкість та універсальність комп’ютера, здатність вилучати, відшуковувати, зберігати та надавати будь-яку за виглядом та змістом інформацію давно поставили питання про можливість його використання під час вивчення іноземних мов.
Досвід закордонних освітніх систем показав, що запровадження в педагогічний процес ПК-технологій і комунікаційних мереж розширило існуючий арсенал методичних засобів і змінило існуючі форми навчання.
Використання техніки дозволяє підвищити ефективність вивчення іноземної мови, забезпечує можливість індивідуалізації, відкриває нові шляхи розвитку навичок, мислення і вміння вирішувати складні проблеми, дає змогу зробити процес навчання більш активним, надати йому характер дослідження або пошуку [1; с. 38].
Сучасні педагогічні технології при викладанні професійної англійської, наприклад, навчання у співробітництві, проектна методика, використання Інтернет-ресурсів допомагають реалізувати особистісно-орієнтовний підхід у навчанні.
Перевагою комп’ютера перед іншими технологічними засобами навчання є його гнучкість. На відміну від підручників, телебачення та кінофільмів, ПК забезпечує можливість негайного відгуку на дії учня: багаторазового повторення чи додаткового пояснення матеріалу для більш слабких учнів; переходу до ускладненого чи взагалі надскладного матеріалу для прогресивних студентів [2; с. 58].
Впровадження в навчальний процес мультимедійних програм зовсім не виключає традиційні методи навчання, а гармонійно сполучається з ними на всіх етапах навчання.
Щоб забезпечити індивідуалізацію та диференціацію навчання, виконання більшої частини контрольних функцій та оперативних реакцій на помилки студентів варто довірити саме комп’ютеру, а не викладачу.Комп’ютердозволяє кожному дотримуватися найбільш оптимального темпу та ритму виконання завдань.
Гнучкість комп’ютера дає можливість викладачеві враховувати індивідуальні особливості та рівень підготовки кожного окремого студента, але безсистемне епізодичне включення комп’ютера в навчальний процес не дає належного ефекту і знижує його роль до рівня звичайних технічних засобів навчання.
Література:
- Коваленко Ю.А. Використання інформаційних технологій у навчанні іноземної мови // Іноземні мови. – 1999. – № 4. – С. 37–41.
- Коптюг Н.М.Интернет-уроки как вспомагательный материал для учителя английского языка // Иностранныеязыкившколе. – 2001. – № 1. – С. 57–59.
Відомості про авторів: Сорока Світлана Володимирівна — старший викладач кафедри іноземних мов і прикладної лінгвістики Гуманітарного інституту Національного авіаційного університету.