ГОТЕЛІ ТА РЕСТОРАНИ КАНАДИ: ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТА ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація. У дослідженні розглянуто особливості ресторанного та готельного бізнесу Канади, їх роль у туристичній галузі країни, а також охарактеризовано готельні та ресторанні заклади.
Ключові слова: Канада, готель, туристична інфраструктура, туроператори, ресторан, бізнес.
Semeshchuk Nataliia
student
National University «Ostrog Academy»
HOTELS AND RESTAURANTS OF CANADA: FEATURES OF FUNCTIONING AND ACTIVITY
Annotation. In this article reviews the features of restaurant and hotel business in Canada, their role in the tourism infrastructure of the country and describes restaurant and hotel places.
Keywords: Canada, hotel, tourism infrastructure, tour operators, restaurant, business.
Сучасний розвиток готельної та ресторанної справи у світовій практиці пропонує клієнту (споживачу послуг) різноманітний сервіс залежно від цін, що складаються на ринках цих послуг та особистих бажань. Щороку засоби масової інформації повідомляють численну клієнтуру про нові форми діяльності в цих видах сервісу. Їх розвиток сприяє збільшенню надходжень до державного бюджету, покращенню інвестиційного клімату та розширенню інфраструктури країни. Саме завдяки добре розвиненому та налагодженому готельно-ресторанному бізнесу, до країни прибуває все більше подорожуючих. Позитивний досвід у розвитку цих сфер у Канаді може бути адаптований та використаний в Україні.
Аналіз останніх досліджень та публікацій. На сучасному етапі у вивченні розвитку готельно-ресторанного бізнесу слід відзначити праці таких учених, які здійснили важливий внесок у вивчення готелів та ресторанів країни: Абрамов М. [1], Каурова А. [4], Роглєв Х. [9] та ін. Ці дослідники у своїх наукових роботах охарактеризували важливість вивчення готельно-ресторанного бізнесу в цілому. Проте тему готельно-ресторанного бізнесу Канади слід дослідити та охарактеризувати чіткіше. Саме в цьому полягає наукова актуальність теми.
Метою статті є охарактеризувати готелі та ресторани Канади та дослідити особливості цих сфер.
Завдання статті:
• дослідити особливості функціонування готелів та ресторанів країни;
• охарактеризувати заклади харчування та розміщення;
• дати оцінку розвитку готельно-ресторанного бізнесу в країні.
Предметом дослідження є готелі та ресторани Канади.
Готелі – головний, класичний тип підприємств розміщення туристів. Одна з основних ознак полягає в наявності номерів. Готелі надають набір обов’язкових послуг: щоденне заправлення ліжок, прибирання номерів і санітарних вузлів [1].
У Канаді немає єдиної класифікації готелів, а приблизний рівень готелю позначається літерами. Так, наприклад, T (Tourist Class) – економічні і бюджетні готелі та мотелі, F (First Class) – звичайні готелі, що мають три зірки, S (Superior) – середні готелі чотирьох зірок, і D (Deluxe) – заслужені п’ять зірок.
Незважаючи на велику кількість турфірм, здатних повністю організувати тури в Канаду, бронювання готелів багато туристів здійснюють самостійно, використовуючи можливості онлайн-замовлень. Більшість готелів Канади присутні в міжнародній мережі бронювання, що пропонує вичерпну інформацію про готелі Канади, ціни та процедуру бронювання. Використовуючи цю систему, турист може швидко й легко підібрати номер, який відповідає всім поставленим вимогам до вартості та рівня обслуговування. Саме зручність бронювання найчастіше є найважливішим чинником для мандрівників, поряд з ціною і якістю готелів.
Проживання з гідним комфортом є важливою метою всіх туристів, отже, найкращі готелі Канади (4 і 5 зірок), а тобто S (Superior) та D (Deluxe), користуються величезною популярністю. Багато готелів Канади пропонують своїм гостям ряд додаткових послуг, завдяки яким проживання навіть в готелі 3 зірки (F – First Class) стане незабутнім і досить цікавим.
До особливостей готельного бізнесу в Канаді можна віднести заклад водного туризму та громадську стоянку «марина» (спеціальні готелі, які розміщуються на воді). Місткість «марин» різна і залежить від величини існуючого міського флоту, від передбачуваного прокату, від перспектив розвитку водного туризму й від площі акваторії. Мінімальною площею для функціонування такого виду готелю є водна поверхні розміром 100 га [9].
«Марини» можуть входити також до складу аквапарків – великих громадських установ, призначених для найрізноманітнішого відпочинку на воді. На території аквапарків розташовуються всі заклади, що обслуговують відпочиваючих і туристів [9].
Слід зауважити, що багато турів в Канаду пропонують готелі різної якості, що обумовлюється фінансовими можливостями туристів, тому до вибору готелю слід підійти скрупульозно. Наразі в Канаді існує велика кількість додаткових готельних послуг, що покращать ваш відпочинок та зробить його незабутнім. Варто згадати і те, що в цій країні популярності набуває такий особливий вид готелів як «марини», який сприяє розвитку водного туризму та робить його цікавішим.
Потреби туристів в їжі часто задовольняють підприємства громадського харчування. Вони відрізняються розмаїтістю своїх форм та видів. Тому до туристичної індустрії харчування відносяться ресторани, кафе, бари, їдальні, закусочні й ін.
Варто розглянути, що собою являє ресторанний бізнес. Отже, ресторанний бізнес – організація такого виду обслуговування, яке забезпечує клієнта їжею і напоями в спеціально відведеному для цього місці та відповідає деяким основним гігієнічним і законодавчим вимогам.
Ресторан, як самостійна одиниця або як частина готелю, виробляє та пропонує клієнтам харчування з метою задоволення їх гастрономічних потреб. Економічною метою цього виду діяльності є отримання прибутку, незалежно від того, чи маємо ми справу з виключно ресторанним бізнесом (окремо взяті ресторани в спеціально відведених місцях), або з ресторанами, які складають частину іншої установи [2].
У міжнародній туристській практиці харчування, як правило, пов’язується з розміщенням. Його вартість, поряд із проживанням, входить у готельний тариф. Турист може вибрати номер у комплексі із триразовим, дворазовим або одноразовим харчуванням. Готельний тариф, обумовлений на основі вартості розміщення без обліку харчування. Туристи самостійно вибирають підприємство громадського харчування, кухню й страви, що замовляють [4].
Важко говорити виключно про традиції канадської національної кухні. Це скоріше мультинаціональна кухня, що зовсім не дивно, якщо врахувати історичне походження жителів цієї багатокультурної країни.
Окремо стоїть квебекська кухня, і це зрозуміло, оскільки рецепти французьких кулінарів їй ближче. А в ресторанах провінції Нова Шотландія як і раніше чудово готують багато страв, рецепти яких перетнули Атлантичний океан й потрапили сюди, в колись французьку колонію Акадію, разом з першими європейськими поселенцями кілька століть тому.
Втім, всю цю складну кулінарну мозаїку туристи сприймають як національну канадську кухню, тим більше що маса ресторанів окремо спеціалізується на стравах італійської, індійської, китайської, французької, німецької, японської та багатьох інших.
У Торонто великий вибір ресторанів з різними національними кухнями. У місті 5000 ресторанів та інших закладів, де можна поїсти.
Прихильника італійської кухні можна відвідати розташовані в центрі міста «Олів’є гарден» і «Ругатті». Любителям грецької кухні, варто прогулятися по проспекту Денфорт, де один грецький ресторан змінює інший. Найбільш престижним вважається «Оузері». Для того, щоб потрапити сюди, доведеться постояти в черзі (рідкість для Торонто). Втім, якщо не хочеться чекати, можна зайти в «Френдлі Грік», «Патріс», «Еллас» або «Омонію», де кухня нічим не гірше. Правда, на відміну від «Оузері», в них не завжди грає музика.
Отож на основі всього вище дослідженого можна зробити такий висновок, що інфраструктура Канади охоплює велику кількість готелів та ресторанів. Наявність та розвиток цих сфер неабияк підносить країну на міжнародний рівень й покращує її становище.
Туризм сприяє економічному зростанню країни та підвищенню добробуту місцевого населення без будь-якої шкоди для довкілля. Наявність готельних та ресторанних місць приваблює прихильників всіх видів туризму.
Також важливим у сфері туризму є наявність вище згаданих готелів й ресторанів, які користуються популярністю в Канаді своїм сервісом та комфортом. Велика кількість закладів харчування та розташування робить відпочинок для туристів більш простішим та зручнішим. Заклади харчування спеціалізуються на кухнях різних країн світу, щоб задовольнити примхливих туристів. Проте канадська кухня також має свої особливості та прагне ідентичності.
Список використаної літератури:
1. Абрамов М.А. Географяя сервісу (сфера обслуговування). – М., 1985. –255 с.
2. Бородіна В.В. Ресторанно-готельний бізнес: облік, податки, маркетинг, менеджмент. – М.: Книжний світ, 2001. – 165 с.
3. Зорін І.В., Каверіна Т.П., Квартальнов В.А. Туризм як вид діяльності: Навчальний посібник . – М.: Фінанси та статистика. 2005. – 288с.
4. Каурова А. Організація сфери туризму: Навчальний посібник / А. Каурова. – СПб.: «Видавничій дім Герда», 2004. – 320 с.
5. Кіптенко В. К. Менеджмент туризму : підручник / В. К. Кіптенко. –К. : Знання, 2010. – 502 с.
6. Мальська М. П. Міжнародний туризм і сфера послуг : підручник / М. П. Мальська, Н. В. Антонюк, Н. М. Ганич ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка, Ф-т міжнар. відносин, Геогр. ф-т. – К : Знання, 2008. – 661 с.
7. Мальська М. П. Організація готельного обслуговування : підручник / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк, Ю. С. Занько; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. – К. : Знання, 2011. – 367 c.
8. Папірян Г.А. Менеджмент в індустрії гостинності (готелі та ресторани). – М.: Економіка, 2000. – 207 с.
9. Роглєв Х. Основи готельного менеджменту: Навчальний посібник / Х. Роглєв. – К.: Кондор, 2005. – 408 с.