Лексичне дослідження системи повсякденного наповнення веб-сайтів німецьких ресторанів

Поділитися Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Share on Reddit0Pin on Pinterest0Print this page

Анотація: стаття присвячена дослідженню системи повсякденного наповнення провідних веб-сайтів німецьких ресторанів. Здійснено комплексний аналіз лексичних засобів, їх класифікацію та особливості використання на веб-сайтах.

Ключові слова: веб-сайт, інтернет-дискурс, заклади харчування, тематичний критерій, аналіз.

Annotation: the article is devoted to the investigation the system of daily content of the.the websites of German restaurants. It was conducted the complex analysis of lexical means, classification and features used on websites.

Key words: website, online discourse, food establishments,  thematic criterion, analysis.

Розвиток інформаційних технологій у сучасному світі стимулює появу нових форм комунікації, які відіграють важливу роль в суспільстві. На сучасному етапі в лінгвістиці з’являється нова когнітивна парадигма, що стрімко розвивається в Інтернет-дискурсі. Наразі, Інтернет перетворився у інформаційну-комунікативну сферу, яка стала невід’ємною частиною, а в деяких випадках навіть домінуючим фактором. Це величезне інформаційне середовище охоплює майже усі функціональні сфери сучасного суспільства. Не є винятком й мережа ресторанів та закладів швидкого харчування, які активно використовують Інтернет як один з найефективніших засобів популяризації власного бренду та приваблення потенційних клієнтів.

Актуальність теми  полягає в лексико-стилістичному дослідженні системи повсякденного наповнення веб-сайтів німецьких ресторанів як відображення роботи ресторану, оскільки від якості та стилю обслуговування залежить успіх всього ресторану.

Мета дослідження полягає у здійсненні комплексного аналізу лексичних та стилістичних засобів та їх особливостей використання на  веб-сайтах німецьких ресторанів.

Об’єктом дослідження є веб-сайти провідних німецьких ресторанів.

Найпоширенішим видом Інтернет-ресурсів є корпоративні веб-сайти, які компанії використовують з метою популяризації власного бренду та збільшення попиту на товари та послуги, які пропонуються компанією. Тому, на сьогоднішній день важливим є впровадження можливостей лінгвістичних засобів для оптимізації структурного та змістового контенту веб-сайтів.

В даній роботі розглядаються корпоративні сайти німецьких компаній, що спеціалізуються на ресторанній справі. Загалом, проаналізовані сайти ресторанів демонструють багатоваріантність підходів до створення веб-сайтів. Це можна пояснити тим, що компанії намагаються створити власний інтерфейсі з індивідуальними позначеннями та характерними ознаками в період високої конкретності. Тому неможливо визначити основну структуру побудови веб-сайтів, яка була б оптимальною для більшості комерційних Інтернет-сайтів німецьких ресторанів. Проте, кожен з веб-сайтів містить певні обов’язкові елементи, які власне й визначають специфіку їх призначення та діяльності.

Проаналізувавши веб-сайти німецьких ресторанів, було визначено основні та специфічні ознаки, які становлять композиційну структуру веб-сайтів провідних закладів харчування у Німеччині. До них належать такі складові:

  1. Інформація про компанію:
  • Загальна інформація
  • Відзнаки якості та нагороди закладу
  • Згадування про заклад і ЗМІ
  • Контактна інформація
  1. Тематичні підрозділи:
  • Каталог страв та цін
  • Каталог напоїв та цін
  • Каталог спеціальних пропозицій
  1. Функціональні можливості:
  • Онлайн бронювання місць
  • Онлайн замовлення страв та напоїв
  1. Додаткові можливості:
  • Наявність відео та фотогалереї
  • Поради щодо харчування
  • Рецепти
  • Розважальні заходи.

Загалом, номінації на позначення рубрик, що містять загальну інформацію про заклад або компанію, можна згрупувати згідно з такими лексико-семантичними групами номінацій, що використовуються на позначення розділів (див. Таблиця №1 подану нижче):

Таблиця №1

Лексико-семантичні групи номінацій

Розділ Лінгвістичні номінації розділів
Загальна інформація про компанію (заклад) Über uns
Нагороди та відзнаки якості закладу Awards, Аuszeichnungen
Згадування про заклад (компанію) в ЗМІ

Presse, Publikationen

 

Новини та події Special events
Контактна інформація Kontakt und Öffnungszeiten, Impressum, Öffnungszeite
Інформація про інвесторів

Рartner

 

Отже, загальна інформація про заклад наявна на більшості проаналізованих корпоративних сайтах німецьких ресторанів. Інформативний характер допомагає ознайомити користувача з історією виникнення закладу, специфікою діяльності та основною інформацією, пов’язану з функціонуванням.

Веб-сайт повинен бути зрозумілим і простим в користуванні. Домашня сторінка повинна бути насичена інформацією і мати привабливий зовнішній вигляд. Вона повинна указувати на зміст сайту і формувати позитивне сприйняття. Необхідно створити умови, щоб користувач міг переконатися, що на сайті є потрібна йому інформація, і швидко знайти її. Вона може включати коротку історію створення першого ресторану, специфіку даного закладу, місцезнаходження, контактні дані та робочі години тощо. Розглянемо основні компоненти, що становлять загальний блок інформації на корпоративних сайтах німецьких ресторанів.

Startseitе один з перших розділів на який ви потрапите відкривши веб-сторінку певного ресторану. На ній ви зможете ознайомитись з закладом харчування та створити власне уявлення про специфіку його діяльності.

Слід зауважити розділ під назвою Galerie, що є одним з найколоритніших. Клієнтам пропонується досить великий асортимент підбірок з зображеннями страв, які пропонуються у ресторані. Щодо прикладу, на веб-сайті ресторану «Lorenz Adlon» можна знайти навіть відеогалерею, і це винесено як окремий існуючий розділ.

Деякі ресторани пропонують розділ History, де описуються події, які були причиною для створення, подаються старинні фото та вказано визначних персон, які мали змогу відвідати ресторан.

Розділ Kontakt представлений як окремий повноцінний розділ, який містить інформацію про місцезнаходження ресторану або ж мережі ресторанів. Також зазначають номери телефонів або навіть e-mail адреси для попереднього бронювання місць. Віртуальні карти Google є одним з найпоширеніших засобів швидкого та комфортного пошуку найближчих закладів харчування. Більше того, деякі ресторани пропонують підрозділи, де вказують маршрути та інструкції.

Особливістю німецьких ресторанів є те, що там можна знайти посилання на різні соціальні мережі та зовнішні Інтернет-ресурси. Найпопулярнішими з них є YouTube, Instagram, Twitter та Facebook. Треба зауважити, що ця тенденція є настільки популярною, що проаналізувавши веб-сайти німецьких ресторанів, 85% користуються цією послугою.

Номінації на позначення тематичних розділів можна умовно поділити у наступні лексико-семантичні одиниці: каталог страв, каталог напоїв, замовлення (див. Таблиця №2 подану нижче).

Таблиця №2

Номінації на позначення тематичних розділів

Розділи Номінації розділів
Каталог страв

Menü, Speisekarte, Küche, Signature Dishes

 

Каталог напоїв Weinkarte, Weinpreisliste, Weinliste, Dessertweine, Bar, Drinks, Getränkekarte, Barkarte
Замовлення

Tischreservirung, Angebot, Gutschein Kaufen, Jetzt Reservirung, Reservierungswünsche

 

В розділі меню страв найчастіше можна знайти перелік класичних страв, але є й такі, де представлені страви національної та європейської кухонь. Розділ Menü та його структура суттєво відрізняються в залежності від типу та спеціалізації ресторану.

Наприклад, меню для сніданку можу бути відсутнє, або ж меню для ланчу та вечері може бути представлене разом. Але в більшості німецьких ресторанів меню сніданку (Frühstück) представлене як окремий вид, особливо в широкому вигляді, оскільки німці вважають, що це основний прийом їжі протягом дня. Наприклад, деякі ресторани пропонують такі види сніданків: Express Frühstück, Käse Frühstück, Kräftiges Frühstück, Bauernfrühstück Аперативи, зазвичай, включають типові німецькі страви, такі як: Camembert, Schafkäse.

Основні страви містять страви як м’ясні, так і рибні страви. Для прикладу, типовими основними стравами є Wiener Schnitzel, Schweinefilet-Medaillons, Hähnchenbrust, Baked Potato mit Kräuterquark.

Щодо десертів, то німці надають перевагу Apfelstrudel, Warme Schattenmorellen, Rote Grütze.

Також існує інший вид побудов меню – це поділ його на аперитиви, основні страви, салати, десерти, напої, короні страви, також окремо розроблені меню для вегетаріанців, або ж для ділових зустрічей. Відповідно, перелік таких страв представлений в розділах, номінації яких відображають категорії страв.

Ресторани, які спеціалізуються на приготуванні морепродуктів, у своєму меню, зазвичай, вміщують наступні розділи: Fish und Seefood, Fish Menü.

Комплексні меню  (Mittagsmenu) деякі ресторани пропонують протягом всього дня, а деякі ж навпаки, лише в період обіду.

Розділ спеціальні пропозиції містить інформацію про так звані «короні страви» ресторану, які пропонуються в певному ресторані та є його візитною карткою. Деякі ресторани поділяють  меню на Menüs für Herbst und Winter, що діють виключно в певний період пори року, або ж Tradition und Qualite Menü, що містить страви певної національності.

Меню напоїв може бути представлене у вигляді окремого розділу, що містить перелік усіх доступних напоїв. Деякі ресторани поділяють увесь список ще на підрозділи, оскільки спеціалізуються саме на напоях і мають широкий вибір. Такий варіант поділу характерний в більшості саме для ресторанів-барів, чи пабів. У такому випадку, ми можемо їх класифікувати за наступними якостями: алкогольні та неалкогольні напої, гарячі та холодні напої.

У розділі Heiss & Flüssig представлено список гарячих напоїв таких як: Tasse Kaffee, Espresso/ macchiato, Tasse heiße Schokolade, та різні види чаїв. Зазвичай, ресторани та бари мають великий вибір алкогольних напоїв, тому часто класифікують коктейлі на алкогольні (Caipirinha, Pina Colada, Planters Punch, Mai Tai) та безалкогольні (Coconut Kiss, Exotic Cup).

Weinkarte складається з декількох підрозділів, де представлено вина в залежності від країни виробника, їх смакових якостей.

З метою приваблення клієнтів та збільшення попиту на певні страви, ресторани організовують різні акції. Подібні акції передбачають знижки на певні страви, у визначені години. Кожен ресторан намагається запропонувати оригінальні та ексклюзивні пропозиції відвідувачам.

Happy Hour ­– поняття, що використовується на позначення певних годин відвідування, під час яких у закладах харчування пропонуються знижки на алкогольні напої, закуски та навіть деякі страви. Зазвичай, в Німеччині такі пропозиції діють у вечірній час з п’ятої до восьмої години. Але є й такі ресторани, які використовують цю акцію впродовж всього дня. Такий маркетинговий хід використовується з метою збільшити кількість продажів та активізувати попит під час робочих днів.

Таким чином, спостерігається використання різних підходів до класифікації та представлення меню на сайтах різних ресторанів. Це спричинено великим різноманіттям типів закладів харчування та специфікою їх діяльності.

Отже, у даному дослідженні розглянуто лексичні засоби та особливості їх використання на інтернет-сайтах німецьких ресторанів. Ми дійшли висновку, що основне завдання текстової інформації  – це ознайомити відвідувачів з послугами та товарами, які пропонуються певною компанією чи закладом. Основними вимогами до Інтернет-сайтів є лаконічність, читабельність та ясність.

До числа основних композиційних елементів сайтів німецьких ресторанів належать сторінки, які містять загальну інформацію про заклад, тематичні розділи та функціональні можливості сайту. Загальна інформація має здебільшого інформативний характер, оскільки  використовується з метою ознайомити користувачів з історією виникнення закладу, специфікою його діяльності та основною інформацією пов’язану з функціонуванням закладу. На сайтах ресторанів тематичні підрозділи вміщують перелік страв та напоїв, а також спеціальні акції та знижки, що пропонуються даним закладом. Принцип побудови меню може значно варіюватись в залежності від специфіки закладу. В залежності від типу закладу харчування та різної специфіки їх діяльності, часто виділяють окремо меню напоїв та страв.

Список використаних джерел:

  1. Lafleur.– Access to the source: http://www.restaurant-lafleur.de//
  2. Restaurant Schanz. – Access to the source: http://www.schanz-restaurant.de
  3. Horvath. – Access to the source: http://www.restaurant-horvath.de
  4. Bareiss. – Access to the source: https://www.bareiss.com/restaurants.html
  5. Überfahrt. – Access to the source: https://www.seehotel-ueberfahrt.com/de
  6. Gourmet-Restaurant la vie. – Access to the source: https://www.restaurant-lavie.de/cms/gourmet-restaurant-la-vie.html
  7. Gäste Haus. – Access to the source: http://www.gaestehaus-erfort.de/index.php?id=72
  8. Lutter&Wegner. – Access to the source: http://www.restaurantlutterundwegner.de
  9. Zillemarkt. – Access to the source: http://www.zillemarkt.de/#
  10. Zur Letzten Instanz. – Access to the source: http://zurletzteninstanz.com/en/
  11. Nante-Eck. – Access to the source: https://www.nante-eck.de

 

Поділитися Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Share on Reddit0Pin on Pinterest0Print this page

Залишити відповідь


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /usr/local/www/data-dist/naub/wp-includes/functions.php on line 3720

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /usr/local/www/data-dist/naub/wp-includes/functions.php on line 3720